Проектите Second Life и World of Warcraft са само началото на еволюцията от 2D към 3D Интернет
Интернет върви към времена, когато хората ще кръстосват виртуални светове с кинематично качество, ще се развличат с нови форми на забавление, ще правят бизнес и ще се социализират. А за производителите на чипове това бъдеще предоставя невиждани досега възможности, писа informationweek.com. От Intel вярват, че във виртуалното бъдеще ще има неутолимо търсене на компютърна мощност.
Гигантът иска да е сигурен, че неговите микропроцесори ще са двигателите на еволюцията от днешните 2D графики, които се използват във виртуални светове като Second Life и в онлайн игри като World of Warcraft, към 3D реализъм. Ето защо процесорният гигант иска да обедини индустрията около разработването на стандарти и технологии, които един ден ще направят възможно придвижването на потребителски генерирано съдържание и аватари от един виртуален свят в друг.
Компанията вярва, че предприетият ход към създаване на виртуални светове, които са място за правене на бизнес, забавление и социализиране, има несломима сила. Така например, виртуалният свят Second Life вече е създал икономика, в която хората могат да обменят виртуални пари с истински, което създава изцяло нови взаимоотношения.
Виртуалните среди се използват също в образованието и медицината. А в бъдеще, ставайки визуално по-реални и по-малко приличащи на анимации, медицинските симулации могат да бъдат използвани като интерактивни образователни инструменти за хирурзи.
За да се стигне обаче до визуалното качество, такова, каквото си го представят медицинските организации, е необходимо днешната изчислителна сървърна мощност да се увеличи стократно, посочват от Intel. Настоящите виртуални светове в Мрежата обикновено изолзват 70% от процесорната мощност, за да показват графиките, оставяйки по този начин много малко ресурс за всичко друго.
За да представи следващото ниво на реализъм във виртуалните светове, компютърната индустрия трябва да разполага с основни процесори, които са 3 пъти по-мощни от сегашните, и с 20 пъти по-мощни графични чипове. Нужно е също така и 100 пъти по-бърза връзка с мрежата.
Освен от процесори с по-висока производителност, има нужда и от чипове, които да поддържат новите техники в показването на графики. Така например, лабораториите на Intel работят върху технологията «ray tracing”, за която се говори, че ще замени растерните графики в интерактивните игри. Тя предлага възможността да се показват сложни симулации, като вода и огън, реалистично осветление, изобразяване на сенки и отражения.
С еволюирането на 3D интернета ще се появи и необходимост от нови устройства за взаимодействие с компютрите. Една специална 3D мишка, например, ще направи по-лесно придвижването на аватар от един виртуален свят в друг.
Освен подобряването на интерактивността в дигитални среди, друг много важен фактор са технологиите за сигурност. Чрез тях ще може да се изгради доверие между аватарите, правещи бизнес или социални дейности.
Гигантът иска да е сигурен, че неговите микропроцесори ще са двигателите на еволюцията от днешните 2D графики, които се използват във виртуални светове като Second Life и в онлайн игри като World of Warcraft, към 3D реализъм. Ето защо процесорният гигант иска да обедини индустрията около разработването на стандарти и технологии, които един ден ще направят възможно придвижването на потребителски генерирано съдържание и аватари от един виртуален свят в друг.
Компанията вярва, че предприетият ход към създаване на виртуални светове, които са място за правене на бизнес, забавление и социализиране, има несломима сила. Така например, виртуалният свят Second Life вече е създал икономика, в която хората могат да обменят виртуални пари с истински, което създава изцяло нови взаимоотношения.
Виртуалните среди се използват също в образованието и медицината. А в бъдеще, ставайки визуално по-реални и по-малко приличащи на анимации, медицинските симулации могат да бъдат използвани като интерактивни образователни инструменти за хирурзи.
За да се стигне обаче до визуалното качество, такова, каквото си го представят медицинските организации, е необходимо днешната изчислителна сървърна мощност да се увеличи стократно, посочват от Intel. Настоящите виртуални светове в Мрежата обикновено изолзват 70% от процесорната мощност, за да показват графиките, оставяйки по този начин много малко ресурс за всичко друго.
За да представи следващото ниво на реализъм във виртуалните светове, компютърната индустрия трябва да разполага с основни процесори, които са 3 пъти по-мощни от сегашните, и с 20 пъти по-мощни графични чипове. Нужно е също така и 100 пъти по-бърза връзка с мрежата.
Освен от процесори с по-висока производителност, има нужда и от чипове, които да поддържат новите техники в показването на графики. Така например, лабораториите на Intel работят върху технологията «ray tracing”, за която се говори, че ще замени растерните графики в интерактивните игри. Тя предлага възможността да се показват сложни симулации, като вода и огън, реалистично осветление, изобразяване на сенки и отражения.
С еволюирането на 3D интернета ще се появи и необходимост от нови устройства за взаимодействие с компютрите. Една специална 3D мишка, например, ще направи по-лесно придвижването на аватар от един виртуален свят в друг.
Освен подобряването на интерактивността в дигитални среди, друг много важен фактор са технологиите за сигурност. Чрез тях ще може да се изгради доверие между аватарите, правещи бизнес или социални дейности.
Коментари от регистрирани и анонимни потребители. Скрий анонимните коментари